HTML

Gazdag Balázs blogja

Ezen a blogon egy-egy aktuális közéleti émát szeretnék feszegetni, hogy mindenki értse!

Friss topikok

  • huskey: feltétlenül* bocs... (2010.02.02. 17:03) Elkezdődött a kampány
  • NDT: Én is néztem, mikor hallottam a rádióban... "érdekes" (2009.12.09. 20:56) A béke Nobel ragyogása
  • NDT: criticalbiomass.freeblog.hu/archives/2009/11/07/Influenza-para_-_8/ biológusok.. talán értenek ki... (2009.12.08. 18:40) H1N1

Linkblog

2009.12.09. 16:52 huskey

A béke Nobel ragyogása

Néhány hónapja engem nagyon meglepett, hogy Barack Obama, az USA elnöke kapta a Nobel béke díjat. Az elnökválasztásokkor követtem a kampányt, utána olvastam a jelölteknek, és nem emlékszem semmi olyan komoly dologra, miszerint kiérdemelte volna ezt a kitüntetést. A rossz nyelvek szerint első fekete elnökként mondhatni "járt" neki ez a megtiszteltetés.

Aztán eltelt egy két hét, és ez, a kampányában abszolut a háború ellen felszólaló elnök bejelenti, hogy további 13 ezer katonát irányítanak Afganisztánba. Az ideológia adott, a nép pedig el is hiszi, sőt talán mondhatjuk azt is, hogy támogatja. Afganisztánban rendet, "demokráciát" csináltak az amerikaiak, (habár akaratlanul is kikívánkozik belőlem a kérdés, hogy egy olyan országban, ahol gyakorlatilag nincsen oktatási rendszer, lehetséges-e demokrácia létrehozása) most pedig ezt a rendet fent kell tartani. Illetve nem is a rendet, hanem a békét.

Tisztelt Elnök Úr! A békéért háborúzni nem olyan-e kicsit, mint például a szüzességért szeretkezni? És valóban béke van-e abban az országban, ahol 34 ezer külföldi katona állomásozik, hogy a "rendet fent tartsa"?

Nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan tekint az Egyesült Államok elnöke a vitrinben pihenő Nobel béke díjára egy ilyen határozat aláírása után... És a másik oldalról megközelítve a kérdést: a díj odaítélőinek mi járhat ezen hírek hallatán a fejében?

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://gazdagbalazs.blog.hu/api/trackback/id/tr411586154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2009.12.09. 20:56:28

Én is néztem, mikor hallottam a rádióban... "érdekes"
süti beállítások módosítása